DİL EĞİTİMİ

SİRAÇ EĞİTİM KURUMLARINDA DİL EĞİTİMİ

Yabancı dil eğitimi, bir iletişim aracı olarak kullanılıp, milli ve manevi değerlerimiz ışığında okulumuzun imkanları ile dış dünya ve yabacı kültürlerle irtibat kurmada bir araçtır. Yabancı dil bölümü olarak hedefimiz, öğrencilerimize büyük bir hızla değişen ve gelişen dünyada , ana dilimizin yanı sıra farklı dillerde iletişim kurabilecekleri temel becerileri kazandırmaktır. Böylece ‘’ahlaklı bir dünya için ahlaklı nesiller yetiştirmeyi’’ hedefleyen Siraç Eğitim Kurumları dil bölümü olarak hem manevi anlamda hem de günümüz gereksinimlerini karşılayacak donanımda öğrenciler yetiştirerek dil eğitimi vermeyi amaçlıyoruz.

Öğrencilerimize ulusal ve uluslararası ölçekte düşünüp üreten sentez yapabilen kendini ifade edebilen ahlaklı ve bilinçli bireyler yetiştirmeyi hedefleyen Siraç Kolejinde iki ayrı dilde eğitim veriliyor.

Siraç Eğitim kurumlarında dil eğitimi Anasınıfında başlar, İlkokul ve ortaokulda devam eder. Haftalık İngilizce dersi için 5 saat Main course + 2 saat speaking, Arapça dersi için ilkokul 2. Sınıfta başlayan 2 saat Arapça dersi verilmektedir. Eğitim verilirken hem Türkiye’de uygulanan sınav sistemi için gerekli olan MEB müfredatı hem de Yabancı Kaynaklı (Oxford) kitaplar kullanılarak dil eğitimi zenginleştirilir.
Okulumuzda İngilizce ve Arapça konuşulan ülkelerdeki atmosferi aratmamak için yabancı öğretmenler tarafından speaking ve Arapça dersleri pratik yaptırılır.

Her hafta her sınıf seviyesinde hafta boyunca öğrenilenleri pekiştirmeleri için worksheets (çalışma kağıtları) ve velinin de sürece katılımını sağlamak için veli bilgilendirme formları verilir. Verilen her ödev özenle kontrol edilerek veliye geri dönüş sağlanır. Bireysel öğrenmeyi amaçlayan Siraç’ta her öğrencinin istenilen düzeyde öğrenmesi için etüt çalışmaları yapılır.
Öğrencilerimizin öğrendikleri bilgileri ortaya koyacakları ara sınavlar, quizler, her ünite sonrası öğrenilen konuların uygulaması için karşılıklı diyaloglar, projeler, etkinlikler yapılmakta olup aktif öğrenme yöntemleri ile keyifli ve kalıcı öğrenme amaçlanmaktadır.
Yaparak yaşayarak doğal öğrenme ortamları oluşturarak etkileşimli tahta kullanılır, her öğrencinin interaktif bir şeklide öğrendiğini uygulama ortamı sağlanır. Her öğrencinin öğrenme farklılıkları gözetilerek, oyunlar, eşleştirmeler, flashcards kullanılarak derse etkin katılım sağlanır.

Son olarak öğrencilerimizin kültürel ve sosyal olarak kendilerini geliştirmeleri öğrendiklerini gösterebilmeleri için Yabacı yayınların (OXFORD) yarışmalarına katılmalarına imkan verilir. Örneğin OXFORD BIG READ yarışmasında 2014-2015 yılllarında ilk 10’da 3 finalist, 2015-2016 yılllarında ilk 10’da 6 finalist, 2016-2017 yıllarında ilk 10’da 6 finalist ile İç Anadolu Bölgesi kapsamında SİRAÇ KOLEJİ ulusal platformda adını duyurmuştur.